$ تورک مظهرغیرت $

$ تورک مظهرغیرت $

آذربایجان..............یاشاسین

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 6502
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

شروع کد تغییر شکل موس --> کد ساعت -->
src="http://LoxBlog.Com/fs/clocks/07.js">

زندگي نامه پروفسورهشترودي

پروفسور محسن هشترودی فرزند اسماعیل در روز 22 دی 1286 خورشیدی در شهر هشترود پابه هستی نهاد . تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه های اقدسیه و سیروس و متوسطه را در دارالفنون به انجام رسانید و از دانش سرای عالی موفق به اخذ درجه لیسانس گردید . سپس برای تکمیل تحصیلات خود به اروپا سفر کرد و درجه لیسانس علوم ریاضی را از دانشگاه سوربن اخذ نمود و دکترای دولتی در علوم را از دانشگاه پاریس دریافت کرد . در سال 1315 به وطن بازگشت ودر دانش سرای عالی دانشکده علوم مشغول تدریس شد . در سال 1320 استاد دانشگاه تهران شد.

وی در زبان فرانسه مهارتی بسزا داشت و در بسیاری از کنگره های بین المللی شرکت می جست و با زبان فصیح به فرانسه سخنرانی می کرد به گونه ای که فرانسویان نیز از گونه سخن او متعجب می شدند . وی در کنگره بین المللی ریاضی درسال 1950.م در دانشگاه هاروارد آمریکا ، در 1954.م در آمستردام و در 1958م. در ادینبورگ اسکاتلند و کنگره بین المللی ریاضی دانان زبان لاتین در در فرانسه شرکت کرد و این خود نشانه این بود که پروفسور هشترودی یک شخصیت شناخته شده بین المللی می باشد . پروفسور هشترودی سالها در کنفرانس ها و سخنرانی ها و جلسات درس انستیتوی مطالعات عالیه دانشگاه پرینستون و دانشگاه هاروارد ، آکادمی علوم رومانی ، انستیتوی پوانکاره و دانشگاه پنجاب برای جمع کثیری از دانشجویان و استادان خارجی درس می گفت .تحقیقات وی در زمینه هندسه ، هندسه فضایی کلاسیک ، معادلات دیفرانسیل ، نظریه اعداد ، آنالیز ، مکانیک و جبر بود . پروفسور هشترودی طبع لطیفی داشت و مجموعه شعرهای وی تحت عنوان « سایه » چاپ شده است . مغز اندیشمند او در دنیای اندیشه و فلسفه نیز چالاک و توانمند بود دو کتاب وی دانش و هنر و جهان اندیشه شاهد این مدعاست . سرانجام وی در 13 شهریور 1355 دار فانی را وداع گفت.

دكارت می گوید: می اندیشم پس هستم
من می گویم: هستم پس می اندیشم
پیشرفت علمی از دیدگاه پروفسور هشترودی
پروفسور هشترودی همواره بر این اعتقاد بود که با شکوفا کردن استعدادها و جهت دهی صحیح به آنها می توان از لحاظ علمی جایگاه شایسته ای در دنیا بدست آورد. او همواره در تلاش بود تا مسئولین را متقاعد کند که پژوهشگاه بزرگی در ایران تأسیس کنند تا تمامی استعدادها در آن گرد آیند و در جهت شکوفا نمودن جامعه تلاش نمایند. امکانات پژوهشی در آن جمع آید، جوانان علاقه مند و مستعد در شهرها و روستاها بی هیچ تبعیضی شناسایی شوند و این امکانات را در اختیار آنان بگذارند تا استعدادها به موقع شکوفا شود و پژمرده نگردد. بر سر هر کوچه باید کتابخانه ای باشد و فراخور محل کتابهای مقدماتی همه علوم و هنرها را در آن گرد آورند. جوانان را باید به کتابخانه و مراکز فرهنگی کشاند، تنها از این راه است که دانشمندان و هنرمندان بسیاری از جامعه سر بر می آورند و ایران جایگاه شایسته و دیرین خود را در دنیای علم بدست خواهد آورد.

علاوه بر آنچه بیان شد مشخص است که همواره در کنار یک مرد یا زن موفق انسان دیگری نیز وجود دارد که با ایجاد یک فضای مساعد زمینه را برای پیشرفت دیگری آماده می کند. این مسئله به نوع نگاه فرد دوم به جامعه و مردم بر می گردد، چه بسا استعدادها و نیروهایی که بخاطر خود خواهی ها ممکن است به هدر رود و هیچگاه درخدمت جامعه قرار نگیرد، زیرا توجه به کل جامعه و بکار گیری تمام توان خود برای آیندگان نیازمند از خود گذشتگی و ایثار است. رباب هشترودی همسر پروفسور هشترودی نیز از این امر بر کنار نیست، چون پروفسور هشترودی را با لذت تحمل نمود، نقل است هشترودی در هنگام ازدواج هیچ ثروتی جز کتاب نداشت و زندگی ساده او همینطور ادامه یافت.

پس از مدتی حدود شش هزار تومان پول بدست آورد و آن مبلغ را به همسرش داد و به او گفت چون زمان عروسی هیج برایت نخریدم اکنون که گشایشی دست داده برو و انگشتری یا چیز دیگر برای خود تهیه کن. اما همسر فداکار او پول را نگه داشت و با فروختن فرش و یکسری اسباب دیگر خانه ای با آن پول خریداری نمود. خانم رباب هشترودی در مورد لذت زندگی با چنین مرد سخت کوشی می گوید زن و مرد اگر سلیقه شان در یک راستا باشد، برای هم نشینی و هم صحبتی باهم چه رنجها که بر خود هموار خواهند کرد. ادب و دانشی که هشترودی کسب می کرد نه تنها جان خود را تازه می کرد بلکه به اطرافیان خود نیز گرمی می بخشید و پرتو آن دم به دم بر تن آدمی احساس می شد. معلومات او در گفتار و کردار او بازتاب داشت، چون لب به سخن می گشود چنان لطافت و ظرافتی از آن می تراوید که آدمی را بسوی خود می کشاند.
مقالات و تألیفات پروفسور
حاصل زندگی پر بار پروفسور هشترودی را نمی توان به سادگی با معیارهای کمی قیاس کرد، وی طی سالهای استادی خود شاگردان برجسته ای تربیت نمود که هر کدام راه او را پیش گرفتند و مایه سر بلندی ملت ایران شدند. آیا تعلیم انسان آن هم انسانهای برجسته و بزرگی که پرتو وجود هر کدام از آنها به تنهایی روشنی بخش قسمت وسیعی ازجامعه است را می توان به آسانی سنجید و با معیارهای موجود ارزیابی کرد؟ حاصل شصت و نه سال زندگی پر ثمر علاوه بر کارهای فرهنگی ، علمی و مدیریتهای فرهنگی مقاله ها و کتابهای بسیاری است که مشهورترین آنها به قرار زیر می باشد:
· نظریه اعداد
· دانش و هنر
· تمرینهای ریاضیات مقدماتی
· سایه ها
· سیر اندیشه بشر
· LES CONNEXION SNORMAL AFFINES ET WEYLIENNES
· SUR LESS ESPACES DE RIMANN DE WEYL ET DE SCHOUTEN
«استاد پرویز شهریاری»:
اشراف دكتر هشترودی در علوم، خصوصا علم ریاضی، او را به صورت یك استاد مرجع درآورده بود كه سر حكمت را فقط می توانستیم از كلام شیوای او دریابیم. حكمت واسعه دكتر هشترودی، محدود به علوم پایه و ریاضیات نبود، بلكه گستره دانش و بینش او شامل ریاضیات، فیزیك، هیئت، نجوم، فلسفه، عرفان، ادبیات و هنر و به طور كلی تمام معرفت بشری می شد.


نظرات شما عزیزان:

ب
ساعت4:02---20 فروردين 1391
خام و خر
ایرانی‌ای خوش خیال خام و خر
ای سوارت قوم افغانی نــــــــر
با خیال خوش برو بر سر کار
خانه را تحویل افغانی سپار
خانه‌ات به افغانی بسپر برو
او بگاید همسرت از پشت و رو
چون نئی در خانه گاید همسرت
خوابد او 10 نفری روی زنت
کودکی را که ز خود دانسته ای
در اصالت از زنای افغانی است
ای که هستی از نژاد گاو و خر
ای که هستی زیر افغانی نر
افغانی که از نژاد برتر است
همسرت را روز و شب گائیده است
فرصتی کردی بیا به خانه‌ات
افغانی بین با زنت چه می‌کند
افغـانی نه یک نفر با 9 نفر
می‌دهد ترتیب یک زن 10 نفــر
او خودش کم بود و 9 یار دگر
بهر گائیدن زن آورده است
کودکانی که زنت زائیده است
در قیافه عینهو افغــــانی است
از خراسان تا قم و تهران و ری
مالک زن‌هایتان افغانی است
زیر ناف دست کم 10 افغانی
دائماً گریان بود هر ایرانی
رویشان خوابد نژاد افغانی
روز و شب نالد زنان ایرانی
پیش چشم شوهران ایرانی
بر زنانشان جهد 10 افغانی
چون که دارند لابی عمامه را
می‌فشانند هر کجا بذر زنا
این چنین نسل مغول تکثیر شد
قوم افغــــــان شهره آفاق

نفت خوزستان
(شب شعر افغان های مقیم ایران)
 با درآمدهای نفت ایرانی
می شود تکثیر، قوم افغانی
توی جیب مرجع تقلیدمان
آیت العظمای افغانی کنیم
آن درآمدهای نفت ایرانی
سهم آیات عظام، افغان کنیم
نفت خوزستان بریم از بهر خود
در فلاکت آن عرب ها را کنیم
خلق خوزستان فدای تخم ما
تخمدان دختر افغان ما
بر سر اعراب خوزستان زنیم
با لگد بیرون از ایران کنیم
نسل شان از خاک ایران برکنیم
همچو گُه در زیر پا له شان کنیم
نفتشان را خرج افغان ها کنیم
این چنین نسل مغول افزون کنیم
افغانی را که نژاد برتر است
حاکم ایرانی و ایران کنیم

 نفت خوزستان را ما برده ایم
خرج زانی های افغان کرده ایم
مرجع تقلید افغان زانی است
توی بیتش ایرانی را کرده است
با همه طلاب تحت امر خود
ایرانی را سه دهه (33 = 3 + 30) گائیده است
 جاسوسان افغانیم
عمامه بر سر داریم
بهائیان نابیم
رانت مراجع (تقلید بهایی افغانی) داریم
سی سال در ایرانیم
ایرانی را می گائیم
با نفت و گاز ایران
نسل مغول افزاییم
آمار افغان ها را
از یک به صد رسانیم (100برابر میکنیم)
با پول های نفتی
در هرکجا مقیمیم
در هر کجا که باشیم
ایرانی را می گاییم



س
ساعت4:01---20 فروردين 1391

• حجت الاسلام و المسلمین سید
نظیرالدین اشرفی افغانی در جمع مراجع تقلید و روحانیون بهایی افغانی 32سال مقیم ایران سیاست افغان ها برای فتح غرب و شمال غرب ایران را تشریح کرد و گفت:
به زودی همان بلایی را بر سر ترک‌ها و کردها خواهیم آورد که بر سر فارس‌های احمق آوردیم. دیگر هیچ ترک و کردی در مقابل طلاب و روحانیون و قاطبه ملت افغان امنیت نخواهد داشت:

ایمن از ارتش افغــــان دختران ترک و کرد
دختران را درخراسان افغانی گاییده است

ایمن از یورش افغــــان دختران ترک و کرد
دختران همدان را افغــــــــانی گائیده است

ایمن از هجوم افغــــــان دختران ترک و کرد
دختران اصفهان را افغـــــانی گائیده است

ایمن ازحمله افغـــــــــان دختران ترک و کرد
دختران قوم لر را افغـــــــــانی گائیده است

ایمن از زنای افغـــــــــان دختران ترک و کرد
دختران تهرانی را افغـــــــانی گائیده است

ایمن از فحشای افغان دختران ترک و کرد
دختران شهر ری را افغـانی گائیده است

ایمن از زانی افغـــــان دختران ترک و کرد
دختران کرجی را افغــــانی گائیده است

ایمن از آلات افغــــان دختران ترک و کرد
دختران شهر قم را افغانی گائیده است

ایمن از اجبار افغـان دختران ترک و کرد
دختران گیلانی را افغانی گائیده است

ایمن از نرینه افغــان دختران ترک و کرد
دختران مازنی را افغــانی گائیده است

ایمن از اشرار افغان دختران ترک و کرد
دختران کرمانی را افغانی گائیده است

ایمن از نراب افغـــان دختران ترک و کرد
دختران شیرازی را افغانی گائیده است

ایمن از گاینده افغان دختران ترک و کرد
دختران اهل یزد را افغانی گائیده است

ایمن از جانی افغان دختران ترک و کرد
دختران سیستان را افغانی گائیده است

ایمن از تازنده افغان دختران ترک و کرد
در خراسان دختران را افغانی گائیده است

ایمن از آزار افغان دختران ترک و کرد
در گلستان دختران را افغانی گائیده است

ایمن از سرکوب افغان دختران ترک و کرد
دختران اهوازی را افغانی گائیده است

ایمن از منکوب افغان دختران ترک و کرد
دختران اهوازی را افغانی گائیده است

ایمن از گردان افغان دختران ترک و کرد
دختران زاهدان را افغانی گائیده است

ایمن از درنده افغـــان دختران ترک و کرد
دختران مشهدی را افغانی گائیده است

ایمن از طلاب افغــان دختران ترک و کرد
دختران سمنانی را افغانی گائیده است

ایمن از اسپرم افغان دختران ترک و کرد
مابقی دختران را افغــانی گائیده است



nazanin
ساعت21:07---13 آذر 1390
سلام
خیلی خوب بود منو تو تحقیق ام کمک کرد
وب ات هم عالیه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: ترک اوغلی (صالحی) تاريخ: دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:زندگي نامه پروفسورهشترودي, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

خاک روب پایتان سرمه چشمانمان یاشاسین تورک مملکتی

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to tork.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com